1 Eylül 2014 Pazartesi

Prof. H. POKUS'un Günlüğü -1: Şanslı mıyım, Şanssız mı?

Bir süredir Türkiye'de yaşadığım için şanslı mıyım yoksa şanssız mıyım, bilemiyorum. Sanırım bazı günler şanslı, bazı günler şanssızım. Dün, iyi bir gündü çünkü trafikte dayakla veya ölümle tehdit edilmeden evime varabildim.

Türk meslektaşlarımdan biri arabada beyzbol sopası taşımamı önerdi. Önceleri aklıma yatar gibi oldu, sonra vazgeçtim. Kendi beyzbol sopasını karşı tarafa kaptırdığı için dayak yiyen sürücünün kan içindeki halini televizyonda görünce, korktum. Amerika'da ayıların hayatını inceleyen bir arkadaşımın hediye ettiği biber gazını belki çantamda taşıyabilirim.

Gözlemlerime göre trafikte en rahat eden sürücüler, cip kullanan türbanlı kadınlar. Görüş alanları dar olduğu için kavşaklarda tehlikeye yol açtıklarında bile pek tepki görmüyorlar. Nedenini sordum, çoğunun hükümetle bağlantısı varmış, insanlar çekiniyormuş. Trafiğin çok yoğun olduğu bazı günler türban takarak yola çıkmayı düşünüyorum. Beyaz tenli, koyu mavi gözlü, sakalı çok gür çıkmayan biriyim. Türban takarsam, kimse erkek olduğumu anlamaz. Ama bir de anlarlarsa, casusluk suçlamasıyla yargılanırım herhalde. Üstelik, arabamın plakasını bütün öğrencilerim biliyor. Cinsel tercihlerim konusunda dedikodu çıkarsa, Türkiye'de barınamam. O zaman da böylesi şaşırtıcı bir toplumu inceleme fırsatını kaçırmış olurum.

Saat geç olmuş, birkaç elma yedikten sonra yatacağım. Elmaları musluktan akan suyla yıkamayacağım. Apartman görevlisi, şehir suyuna deniz suyu karıştırıldığını söyleyip duruyor. Haklı olabilir, tuz dökmediğim salata, ağzıma tuzlu gelmişti 2 gün önce.

Bu apartman görevlisi çok uyanık, kafası ticarete işliyor. Oğluna, damacana suyu satan bir dükkan açtı. Çok su satmak için bizi korkutuyor olabilir mi? Gazetelerde okudum, Ankara'da musluktan akan suyu içenlerin bağırsakları bozulmuş. İşin içyüzünü belediye yetkililerine sorsam mı? Yok, en iyisi bizim konsolosluğa bir sorayım, en güvenilir bilgiyi onlardan alabilirim ancak.

Hiç yorum yok:

id="wobsbn"> Web Analytics